Deodorant en zonnebrand favoriet

Deodorant en zonnebrand favoriet

Als het om hun persoonlijke verzorging in de zomer gaat, zijn deodorant (85%), zonnebrand (85%) en aftersun (58%) dé onmisbare producten voor de Nederlandse vrouw. Ook in de zomer besteden vrouwen veel aandacht aan hun uiterlijk, maar ze doen dat niet om mannen te verleiden. Bijna driekwart van de vrouwen (74%) ziet een vakantieromance niet zitten. Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren naar beauty in de zomer onder Nederlandse vrouwen bij de start van het zomerseizoen.

Persoonlijke verzorging en beauty gaan bij de vrouw hand in hand in de zomer. De must-havezomerproducten voor de strandtas als deodorant, zonnebrand en aftersun, worden gevolgd door beautyproducten als mascara (52%), nagellak (36%) en oogschaduw (24%). In de koffer van de man mogen deodorant (47%) en scheerzeep/mes (26%) niet ontbreken, zo vindt de Nederlandse vrouw.

Vakantieliefdes en begeerlijke mannelijke BN’ers staan deze zomer niet hoog op het verlanglijstje van vrouwelijk Nederland. Meer dan de helft van de vrouwen wil niet ingesmeerd worden door een van de bekendste en meest begeerde mannen van Nederland. Bij vrouwen die dat wel willen (48%), is acteur Jan Kooiman (11%) favoriet. Op de tweede plaats eindigt acteur en presentator Chris Zegers (9%), gevolgd door presentator en fotomodel Arie Boomsma (7%). Overigens ziet bijna driekwart van de vrouwen (74%) een vakantieromance in de zomer niet zitten. Slechts 17% blijkt ‘in te zijn’ voor een vakantieliefde en 9% weet het niet.

Zonnige momenten brengen vrouwen het liefst door in de tuin (30%), op het strand (20%) of tijdens vakantie (16%). In de vakantie gaan de meeste vrouwen bij voorkeur gekleed als een mondaine vrouw, gehuld in jurk met bloemendessin en instapsandaaltjes (29%). Een kleiner deel (24%) kleedt zich op een zomerse dag als de girl next door: in spijkerbroek en op gympen of geeft de voorkeur aan een sportieve outfit (16%). Maar weinig vrouwen (6%) tonen zich in de zomer als echte diva; met rokje en op hoge hakken en slechts 5% van hen geeft de voorkeur aan de bekende campinglook (in joggingbroek en op badslippers).

De meeste vrouwen (16%) besteden 35 euro of meer aan zomerse beautyproducten. Een bijna even groot percentage (15%) geeft tussen de 15 en 20 euro uit. In totaal wordt er door ruim de helft van de vrouwen 15 euro of meer besteed.

Etos heeft, speciaal voor vrouwen die deze zomer trendy en mooi voor de dag willen komen, een kleurrijk zomerassortiment ontwikkeld. Dit assortiment heeft een zonnig en vrolijk zomerdessin, geïnspireerd op ‘bloemen’; dé trend voor deze zomer. Etos geeft kleur aan deze zomer met must-haves als een strandtas, beautycase, bijoux en zomerse make-up. Het limited edition Etos zomerassortiment bestaat uit ruim 40 producten, waarvan de prijzen variëren van €1.99 tot €9.99 euro (voor alles geldt op=op).

Het onderzoek naar beauty tijdens de zomer is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder 515 Nederlandse vrouwen van 20 t/m 49 jaar. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse vrouw in deze leeftijdsgroep.