5 Voeding trends die je moet proberen!

5 Voeding trends die je moet proberen!

Bloemkool, quinoa en Griekste yoghurt, allemaal gezonde voeding, die je waarschijnlijk al kent en eet. Maar ben je op zoek naar nog gezondere voeding die je wilt proberen? Neem dan eens kijkje naar deze 5 soorten voeding trends voor 2015!

1. Chiazaad
Chiazaadjes bevatten net zo veel eiwit (proteïne) als noten. Daarnaast bevatten ze per eetlepel 4 gram vezels, wow! Je hebt vast de laatste tijd al veel gehoord over de Chiazaad, want de meeste beroemdheden kunnen er niet meer zonder. Het is echt een superfood. Deze heerlijke zaadjes kun je in je yoghurt doen, pannenkoek of in je havermout.

2. Kokosnootbloem
De laatste paar jaar is de kokosnoot steeds populairder geworden en het houdt ook nog lang niet op. Kokosnoot water en kokosnoot olie bijvoorbeeld, super gezond! Daarnaast is er nu ook de nieuwe trend: kokosnootbloem. Dit is voor de fanatiekelingen onder ons, want kokosnootbloem bevat zoveel minder vet en is ook glutenvrij!

3. Groenten smoothies
Smoothies, ja we kennen het allemaal, met fruit toch? Nee, deze keer niet. Wat dacht je van groene smoothies met alleen maar groenten? Ongelofelijk lekker en gezond. In deze smoothie mag zeker spinazie, boerenkool en komkommer niet ontbreken. Wanneer je je futloos en energieloos voelt, is een groene smoothie de perfecte keus!

4. Skyr
Skyr is een traditioneel melkproduct uit IJsland. Het is vergelijkbaar in textuur met Griekse yoghurt. Skyr bevat veel eiwit, maar minder calorieën, omdat het gemaakt is met melkschuim.

5. Rooibos thee
Groene thee is niet de enige gezonde variant thee die er is. Rooibos thee, kennen we allemaal wel, is net zo gezond en het staat bekend om dat het je beschermt tegen hartziekten. Door het drinken van rooibos thee kan het ook je ‘goede’ cholesterol (HDL) verhogen, maar dan moet je wel 6 kopjes per dag drinken voor 6 weken lang.