Nooit meer huilend van de kapper

Nooit meer huilend van de kapper

Wie gaat er nog uit eten zonder eerst Iens te raadplegen? En wie boekt zijn reis zonder op Zoover te kijken of de aanbieder de beloften waarmaakt? Met de komst van de nieuwe onafhankelijke website WieWatHaar wordt ook de kans op een mislukt kapsel kleiner.

Restaurants, vakantiebestemmingen, computers: je kunt het zo gek niet bedenken of de consument kan eerst op internet uitzoeken welke aanbieders hun beloften waarmaken en welke je beter kunt vermijden. Tussen sites als Iens, Kieskeurig en Zoover ontbrak tot nu toe een soortgelijke website over kappers en haarproducten.

De nieuwe website WieWatHaar vult die lacune. Deze onafhankelijke vergelijkingssite over kappers en haarproducten bevat meer dan vijfduizend producten, twintigduizend kappers, en reviews van gebruikers. Bezoekers kunnen blogs en nieuwsberichten lezen en zelf meepraten op het forum. Voor kappers zijn er verschillende mogelijkheden om hun expertise te delen, via product reviews of het forum. Zo ontstaat er een levendige uitwisseling tussen kappers en hun klanten.

Op WieWatHaar vind je kappers in Nederland en België, kun je zien welke producten die kappers gebruiken en foto’s van de salon bekijken. Omdat de hele site maar over één ding gaat – haar – zijn er vele crosslinks binnen de site. Voor de bezoeker betekent dit een compact platform boordevol informatie.

Initiatief
De website is een initiatief van Marit Heemskerk. Geen haarexpert of kapster, maar gewoon een vrouw met bad & good hairdays. Marit is grafisch vormgever en maakte al vele websites. “Deze website heb ik puur gemaakt vanuit mijn eigen behoefte en wat ik om me heen hoorde. Toen ik erover na ging denken, kon ik me eigenlijk niet meer voorstellen dat deze site er niet zou komen. Ik hoop dat anderen net zo enthousiast over deze site zijn als ikzelf.”

Marit startte de website voor al die vrouwen, én mannen natuurlijk, die zich wel eens bekommeren om hun haar. “En dat zijn er veel. Bijna iedereen gaat wel eens naar de kapper en jaarlijks wordt er miljoenen uitgegeven aan haarproducten. En iedereen herkent het wel, a bad hairday, een duur stylingsproduct dat toch niet zo goed bleek te zijn als verwacht, en het euforische gevoel als je haar maar goed zit …”

Kijk zelf op www.wiewathaar.nl !

Lekker gelezen? Misschien vind je onderstaande berichten ook interessant: