Zo sla je nooit meer een sportafspraak over

Zo sla je nooit meer een sportafspraak over

Helaas hebben we niet allemaal een personal trainer die ons van de bank af trekt om te gaan sporten. Dus zullen wij de motivatie om te gaan sporten uit onszelf moeten halen. Maar dat is soms echt makkelijker gezegd dan gedaan. Een vermoeide en lange dag, even geen energie of kans op een klein beetje regen. Dames helaas, vanaf nu zijn dit geen goede redenen meer om niet te gaan sporten.

Wat de omstandigheden ook zijn, hij is vaak niet goed genoeg om niet te gaan sporten. Daarom heb ik 10 tips op een rijtje gezet om het beste uit jezelf te halen.

  1. Zet je ‘sportafspraak’ met jezelf vast in de agenda en zie hem als een zakelijke afspraak waar je niet onderuit kan.
  2. Na een lange dag kan het zijn dat je minder energie hebt om te gaan sporten. Ga daarom de avond van tevoren een half uurtje eerder naar bed, zodat je de volgende ochtend iets eerder op kunt gaan staan om te gaan sporten. Je zult zien dat de hele dag meer energie hebt.
  3. Klaar met sporten? Zorg dan meteen dat de sportspullen voor de volgende keer sporten meteen klaarliggen. Dit verlaagd de drempel om weer te gaan sporten. Heb je maar een sportshirt, gooi hem dan direct in de was, laat hem ’s nachts drogen en leg hem de volgende dag meteen klaar.
  4. Sporten met iemand anders is altijd leuker dan alleen. Zoek daarom iemand anders om minimaal 1 keer in de week mee te gaan sporten. Je zult zien dat sporten met een anders je motiveert.
  5. Natuurlijk komt het wel eens voor dat je minder tijd hebt. Maar minder tijd wil niet zeggen dat je geen tijd hebt. Ga je normaal een uurtje sporten, ga dan eenmalig iets korter sporten.
  6. Als je serieus wil gaan sporten, pas je ritme hier dan op aan. Ben je gewent om na het werk direct te gaan koken? Verander dit ritme en ga sporten direct na het werk. Klaar met sporten, dan is het tijd om aan het eten te beginnen. Belangrijk is dat je jezelf geen ruimte gunt om te gaan ‘hangen’. Na het avondeten kun je namelijk niet direct gaan sporten. Gevolg,  je eet, gaat op de bank zitten en komt er vervolgens (bijna) niet meer vanaf.

Succes en haal het beste uit jezelf!