De kilo’s kwijt na je zwangerschap

De kilo’s kwijt na je zwangerschap

Na de zwangerschap wil je weer lekker in vorm komen. Ook de kilo’s wil je eigenlijk zo snel mogelijk kwijt, maar zorg ervoor dat je niet in hele korte tijd te veel gewicht verliest. Je lichaam heeft sowieso tijd nodig om te herstellen van de zwangerschap. Op welke manier kun je ervoor zorgen dat je lichaam goed herstelt en je je lichaam goed in vorm krijgt?

Gezonde voeding
Het klinkt heel erg voor de hand liggend, maar het eten van voldoende voeding is ontzettend belangrijk om je lichaam weer in goede conditie te brengen. Een streng dieet is ten zeerste af te raden in de periode na de zwangerschap. Wanneer je borstvoeding geeft, is het zelfs belangrijk om wat meer te eten dan normaal, want je lichaam moet voldoende voedingsstoffen hebben om de borstvoeding aan te maken.

Zorg ervoor dat je actief blijft
Pak de fiets eens in plaats van de auto en maak regelmatig een wandelingetje met de baby in de kinderwagen. Als je een kinderwagen hebt met goede wielen met profiel, dan kun je ook eens lekker in de bossen gaan wandelen met je kindje!

Train je buikspieren
Door middel van eenvoudige buikspieroefeningen kun je ervoor zorgen dat je een strakkere buik krijgt. Start wel heel rustig aan, want je buikspieren zijn flink opgerekt en ook je bekkenbodemspieren zijn heel slap na een bevalling.

Neem de tijd
Neem vooral de tijd en ga niet te overhaast weer volop aan het sporten, dit kan zelfs gevaarlijk voor je lichaam zijn. Normaal duurt het zo’n 8 weken tot je weer helemaal in vorm bent, maar je lichaam kan hier ook langer voor nodig hebben.

Lekker gelezen? Misschien vind je onderstaande berichten ook interessant: