Zo vermijd je 300 calorieën per dag!

Zo vermijd je 300 calorieën per dag!

De makkelijkste en snelste manier om af te vallen is door minder calorieën binnen te krijgen. Door elke dag 300 calorieën minder te eten, kan je al 1 kilo per week verliezen. Maar hoe doe je dat nou eigenlijk? Lees deze handige tips!

1. Eet niet voor de TV
We doen het allemaal wel eens: voor de TV eten. Vooral wanneer je alleen thuis bent is dit de standaard. Maar wanneer je voor de TV eet blijkt dat je binnen no time nog eens extra 288 calorieën meer eet. Eet dus gewoon aan tafel!

2. Minder salade toppings
Een grote salade, gezond denk je, maar het kan alsnog super veel calorieën bevatten. Zelfs meer dan een lasagne. Dit komt vooral door de kaas kruimels, gekarameliseerde noten, ham en gedroogd fruit. Let hier dus op en bespaar zeker 500 calorieën in vervolg.

3. Gebruik kleinere borden
Doordat je grote borden gebruikt tijdens je maaltijden, eet je vast en zeker ook grotere porties dan nodig! Ga dus voortaan voor kleinere borden en je zal 20 tot 25% minder eten. Je zal dit niet merken en je zal je niet minder vol voelen.

4. Eet met minder mensen
Wist je dat, wanneer je met 7 of meer gasten eet, ga je vast en zeker 96% meer eten dan nodig. Dat is dus een dubbele diner! Misschien herken je dit als je vaker met meer mensen hebt gegeten, dus probeer dit te vermijden.

5. Stop met je prik verslaving
Een cola of een andere soft drink met prik bevat al ruim 150 tot 180 calorieën. Vervang het met water en je bespaart ongelooflijk veel calorieën per dag.

6. Wat zegt je buik?
Wees één met je buik tijdens het eten. Let tijdens een maaltijd op hoe vol je je eigenlijk voelt. Wanneer je tevreden bent, leg de vork neer. Luister naar je buik, in plaats van naar het bord te kijken wanneer die helemaal leeg is. Zo kan je al 500 calorieën per dag besparen.

7. Drink suikervrij
Probeer om suikervrije thee te drinken en niet zelf nog extra suikers toe te voegen aan je thee. Dit bevat al ruim 100 calorieën! Als je echt niet zonder suiker kan, probeer eerst te verminderen tot dat je het niet meer merkt. Of koop biologische honing waar geen extra suikers aan toegevoegd zijn en doe een theelepel honing in je thee.