6 Snelle manieren voor strakke benen!

6 Snelle manieren voor strakke benen!

Hoor je die skinny jeans je naam al roepen? Nog niet? Geen zorgen, want vandaag deel ik 6 snelle manieren om het overtollige vet bij je dijen weg te krijgen en mooie strakke benen te vormen voor de zomer. Lees snel verder!

Cardio
Het verbranden van calorieën is dé manier om je overtollige vet kwijt te raken. Dit kan door een goede intensieve cardio sessie. Touwtje springen, rennen, fietsen, allemaal hele simpele maar effectieve cardio oefeningen. Voor snelle strakke benen, doe 60 minuten cardio, 5 dagen in de week. Het verschil zal je merken in no-time!

Ontbijt!
De eerste maaltijd van de dag mag zeker nooit missen. Wanneer je ontbijt, zorgt dit ervoor dat je metabolisme weer gaat werken, waardoor je sneller lichaamsvet gaat verliezen. Zorg er wel voor dat je ontbijt voldoende eiwitten, hydrateren en vitaminen bevat. Het moet dus echt je lichaam voeden en dat gebeurt niet met bijvoorbeeld een ontbijt met veel suiker.

Lekker snacken
Als je om de 2/3 uurtjes elke keer wat kleins en gezonds eet, dan voorkomt dat honger gevoel en dat je gaat overeten. De snacks moeten wel onder de 150 calorieën zijn en het liefst eiwitten bevatten. Zo blijf je lekker energiek door de dag heen!

Schrijf het op
Je kan niet snelle strakke benen krijgen door alleen te sporten. Het is ook belangrijk dat je op de juiste manier eet. Je hoeft niet te gaan diëten, wees gewoon gezonder. Hou een dagboek bij van wat je elke dag eet. Dit is eigenlijk best een eye-opener voor de meeste vrouwen. Zet ook in het dagboek hoeveel calorieën de snacks en de maaltijden bevatten die je hebt gegeten. Uit onderzoek blijkt dat wanneer vrouwen een dagboek bijhouden, ze 2 keer zoveel gewicht verliezen dan vrouwen die dat niet doen. Om elke week 1 kilo te verliezen, hoor je 500 calorieën minder per dag te eten. En wanneer je precies alles opschrijft, kun je dit veel sneller bereiken.

Drink meer water
Kies elke keer voor water, zodra je dorst hebt. Op deze manier zal je honderden calorieën vermijden! Daarnaast houdt water je gehydrateerd door de heen, wat ook helpt bij het gewicht verliezen en strakkere dijen krijgen.

Zzzz…
Voldoende slaap krijgen is bewezen om een bijdrage te leveren van het verliezen van gewicht. Mensen die weinig slapen, snacken vaker en sneller. Zorg er dus voor dat je ten minste die 8 uur slaap pakt.